Mesaje:Crestine


Poezi/Versuri Crestine nr.1:
bsp;
Rugaciune…



Dezleaga-mi O Doamne Obezile,

Ce nemilos ma tine rob si tributar tarinii…

Si unge-mi ochii tulburi si-n tunecati de ceata,

Sa-mi capat iar Lumina, sa cada solzi tinii,

Si din Mormantul rece, Sa ma ridic la viata





Inunda-mi O Doamne strafundurile mintii…

Si-‘nlatura greul zavor

Sa sorb din apele credintei

Si-umplut de Duhul pocaintei

Sa strig din tot adancul fiintei

Ca Tu esti singurul izvor





Cu fata-mi spre Cer, cand sperantele’s frante

De-acolo de SUS, chiar din rugul incins

Din ‘Naltul Altar, de pe Tainicul Munte

Ingaduie-mi Doamne ‘n-al noptii abis

Sa-ti simt iar pe-aproape Cerescul Suras

Sarutul de Tata pe frunte…



Poezi/Versuri Crestine nr.2:

Rugăciunea Prodromiţa, tălmăcită în stihuri



1.O, fecioară preacurată de-a pururi sfinţită,

Tu, podoaba prodromiţilor nebiruită,

Laudă închinătorilor nebiruită…



2. Sfântul Petru Athonitul aflat-a prin tine

că-i ales Muntele Athos să ţi se închine,

loc ales Muntele Athos să ţi se închine.



3 Sfântul Petru Athonitul aflata-a uimit

că-i ales Muntele Athos şi-i afierosit,

pentru cei cuvioşi monahi afierosit.



4. Icoana ta nelucrată de mâini pământeşti,

hotărât-ai Sfântului Munte să o dăruieşti,

împăcarea cu Dumnezeu să o dăruieşti.



5. Izvor de praznic şi mântuire e a ta icoană,

prin ea, cununi ne dăruieşti, o, tu fără prihană,

cununi după vrednicie, o, tu fără prihană



6. Haruri dăruieşti celor ce te slăvesc şi te cinstesc,

cei care cu credinţă şi nădejde te măresc,

nu pier nicidecum cei care cu nădejde te măresc.



7. Tu,din negura patimilor mântuieşte-ne,

şi din necurăţia noastră, curăţeşte-ne,

o,tu,preacurată fecioară, curăţeşte-ne.



8. Tu, a noastră păzitoare neadormită,

Robilor tăi,chipul feţei tale preacinstită,

dat-ai lor chipul feţei tale preacinstită.



9. Tu, degrabă,ne întâmpini pe cei ce te chemăm,

chipul tău luminos, mulţumind îl sărutăm,

cu dragoste închinându-ne îl sărutăm.



10. Arată-ţi milele tale, sfântă născătoare,

primeşte cererile de folos şi a noastră strigare,

ale robilor tăi cereri şi a noastră strigare.



11. Depărtează al patimilor nor din zare,

izbăveşte-ne de ispite şi vătămare,

de trupeasca şi sufleteasca vătămare.



12. Fii a mărturisirii noastre mijlocitoare,

ajută-i pe cei ce cu dragoste arzătoare,

se închină ţie cu dragoste arzătoare.



13. Chipul tău nefăcut de mână omenească

i se închină cei ce ştiu să te cinstească,

înfricoşatele minuni ştiu să le cinstească.



14. O, pavăză tare a clerului bisericesc,

tu,stăpână a celor din cinul monahicesc,

acoperământul cinului monahicesc…



15. Miluieşte şi mântuieşte pe ortodocşi,

cu rugăciunile tale pe Părinţii cuvioşi,

pe diaconi şi popor şi pe cei cuvioşi…



16. Pe credincioşi şi pe Părinţii prodromiţi

ce la icoana ta se-nchină pururea smeriţi,

la icoana ta făcătoare de minuni smeriţi.



17. Ocroteşte-i şi cată cu a ta milostivire

spre noi şi învredniceşte-ne de iubire,

pentru Hristos, învredniceşte-ne de iubire.



18. Ca toţi creştinii în locaşurile cereşti

să se desfăteze şi cu Hristos pe veci

să vieţuiască în desfătare cu Hristos pe veci.



19. Cercetează-ne, maică de fii, iubitoare,

pe robii tăi cu mila ta, sfânta apărătoare,

pe noi cu darul tău, sfânta apărătoare.



20. Dăruieşte mântuire tuturor şi har deplin

şi tămăduire celor neputincioşi,amin,

linişte celor înviforaţi, în veci, amin.



Gavriil STIHARUL

Poezi/Versuri Crestine nr.3:
p; 
Tatăl nostru

( versificare pentru copii de Gavriil Stiharul)



Tatăl nostru care eşti

şi în ceruri veşniceşti,

numele Tău sfânt fie

acum şi-n veşnicie.

Vie-mpărăţia Ta,

facă-se voinţa Ta

aşa–n cer şi pe pământ,.

precum numele Ţi-e sfânt.

Pâinea noastra spre a fi,

dă-ne-o nouă zi de zi,

de-am greşit, Tu, iartă-ne,

noi iertam pe-aproapele,

ne fereşte, Dumnezeu,

de ispite şi cel rău,

căci a Ta e puterea,

împărăţia, vrerea,

lauda, slava, mereu,

căci doar Tu eşti Dumnezeu.

Amin.

Poezi/Versuri Crestine nr.4:
sp;
Descântecul argintului



Argint pe pământ,

astăzi te descânt

cu ramuri de ploaie ,

cetină văpaie,

cu fire de lună,

ţesute-n cunună

la o mânăstire

dintre cimitire

să cobori pe-o scară,

să cobori comoară

până la răscruce,

unde stă pe cruce.



Dumnezeul veşnic

luminat de-un sfeşnic,

unde stă cu taină

pe lemn de icoană

Preasfânta Marie,

a mea vistierie.



În casa-n ruină,

unde nu-i lumină,

păsările morţii,

în puterea nopţii,

ciugulesc din viaţă

până dimineaţă -

sufletul meu geme

de grele blesteme,

de jertfă de sânge

altarul meu plânge.



Argint pe pământ,

astăzi te descânt

să vii pe lumină

în casa-n ruină,

sfinţit la icoană

şi să-mi fii pe rană

un balsam de sfinte,

de bune cuvinte,

şi să-mi vii în vise,

unde sunt închise

gânduri de păcate,

patimi îngropate.



Dansând prin cuvinte

ca printre morminte

păsările morţii

dau târcoale porţii,

dincolo de care

Sfântă Născătoare

la viaţă mă cheamă,

în chip de icoană.



Argint pe pământ,

astăzi te descânt

să te duci la stele,

să ningă cu ele,

s-alunge din noapte

păsările toate.

Amin.



Gavriil STIHARUL

Poezi/Versuri Crestine nr.5:
;
Tristete fara margini…



Afara e frig , ceata si pustiu…

Si sufletul mi-e asemeni pustiit,

Un nor negru apasa ceata deasa,

Ca durerea din suflet ce o simt.



Durerea e mare si adanca,

Pe chipul meu, se-aseaza un val trist,

Caci omul pe care-l mai iubesc inca,

Ma-nseala, atat in viata cat si in vis.



Mie sufletul marcat pe viata,

Si aceasta durere ce o simt…,

C-as vrea sa trec in alta viata ,

Fara acel om …, pe care l-am iubit.



E totusi trist sa folosesc cuvantul ….

Ca eu stiu bine, c-a existat trecut,

Ma- ntreb eu oare ,cu sufletul la gura….

E oare vina mea , cu ce-am gresit?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu